Die IAA ist eine einzigartige globale Partnerschaft, die sich aus Marketingunternehmen, Kommunikationsagenturen, Medienplattformen und Bildungseinrichtungen zusammensetzt.

In einer sich ständig verändernden Marketinglandschaft ist die IAA ein globaler Kompass, der die Branche verantwortungsvoll ausrichtet, um Markenloyalität, Nutzung der Kreativität und faire Marketingkommunikation zu fördern.

Mit mehr als 3.000 Einzelmitgliedern aus den Bereichen Unternehmen, Marketing, Medien und Wissenschaft – alle in den Bereichen Branding, Kommunikation, Medien und Marketing tätig – ist die IAA in den wichtigsten Märkten der Welt entweder durch Chapter oder Bildungseinrichtungen vertreten. Die IAA ist nach wie vor die einzige globale Organisation, die in 76 Ländern tätig ist und dem kollektiven Interesse der gesamten Kommunikationsindustrie dient,  im Gegensatz zu anderen Organisationen, die ausschließlich das kommerzielle Interesse des von ihnen vertretenen Sektors schützen.

IAA Global Values & Pillars 2023: 

 

  1. INTERNATIONALITY
  • Driving Growth for Marketers Globally
  • We believe that global, multinational, and regional brands achieve greater success through shared best practices and a worldwide marketer community.
  1. CREATIVITY
  • Elevating Creativity for Business and Social Impact
  • We believe that creativity is the most essential contributor to solve business and societal challenges of today and tmrw
  1. ADVOCACY
  • Pursuing Change Where It’s Needed Most
  • We believe that advocacy is at the heart of ethical marketing.
  1. LEARNING
  • Providing Continuous Learning for Next-Gen Leaders
  • We believe in the need for ongoing professional development to support tomorrow’s leaders and innovators.
  1. COLLABORATION
  • Joining Together to Move Forward as One
  • We believe that collaboration is the only way to address existing and emerging issues and their consequences.
  1. DIVERSITY, EQUITY & INCLUSION
  • Helping shape a more accessible and inclusive narrative for brands and business
  • We believe that diversity fuels creativity and innovation, that equity allows for advancement, and that inclusivity strengthens communities and gives meaning to humanity.
  1. INNOVATION
  • Supporting innovation to serve a better tomorrow
  • We believe that purposeful innovation and transformation is a needed pivot for brands and industry towards a path for growth; more importantly innovation is essential for building a brighter future for all.
  1. SUSTAINABILITY
  • Promoting sustainable brands, causes, actions and promises
  • We believe brands, industry and nations have a responsibility to ensure they promote and conduct actions that protect, preserves, and nurture a sustainable future for our people, communities, and planet.