Joel E. Nettey – IAA Chairman and World President
Since 1938, the International Advertising Association is a one-of-a-kind strategic partnership which champions the common interests of all the disciplines across the full spectrum of marketing communications – from advertisers to media companies to agencies to direct marketing firms – as well as individual practitioners.
Advocate freedom of commercial speech and defend a responsible communications industry against unwarranted advertising bans and restrictions. Use our global network as a leading platform for sharing knowledge on industry issues, best practices and insights in a rapidly changing business environment. Provide and develop education and professional initiatives that serve the industry, and contribute to bringing in and training talent.
„Wir werden uns auf vier Grundpfeiler konzentrieren: Vielfalt und Inklusion, Kreativität und Innovation, regulatorische Fragen und Bildung. Gemeinsam werden wir als Team die erforderlichen Schritte unternehmen, um sicherzustellen, dass die IAA der bekannteste, relevanteste und wirkungsvollste Verband für Marketing und Marketingkommunikation auf der ganzen Welt bleibt. Gleichzeitig werden wir die nächste Generation von Marketing-Game-Changern verstärkt einbeziehen und fördern. “
Joel E. Nettey, ein absoluter Marketingkommunikationsprofi, war Chief Executive verschiedener Tochtergesellschaften multinationaler Werbe- und Kommunikationsagenturen in Ghana, darunter DDB, Saatchi & Saatchi und Publicis. Seine Leidenschaft für den Aufbau von Beziehungen und die Erreichung außergewöhnlicher Marketing- und Kommunikationsziele haben dazu geführt, dass die Agenturen, die er geleitet hat, Partner für eine Vielzahl multinationaler und nationaler Blue-Chip-Unternehmen wurden.